Un nou serviciu. Hipoacuzicii pot cere ajutorul medicilor prin skype şi viber

Zis şi făcut! Persoanele cu deficienţe de auz şi vorbire vor putea contacta serviciile de urgenţă prin skype sau viber. Tot ce trebuie să facă un pacient hipoacuzic este să indice în mesajul său simptomele pe care le acuză, numele, prenumele, adresa, dar şi un număr de contact. În scurt timp, cererea va fi preluată de medici.

Acum câteva zile, Olga Corjan povestea pentru Prime că îi este extrem de greu să apeleze serviciile de urgenţă, fiind o persoană hipoacuzică. Tot atunci am informat oamenii despre faptul că în scurt timp vor fi posibile apelurile video, vocale și mesajele SMS.

Femeia s-a bucurat când a aflat că serviciul despre care se vorbea anterior a fost deja implementat.

"Este foarte uşor, s-a descurcat liber, spune ea. Problema este limba, dar dacă se indica că vorbeşti limba rusă, va răspunde", a spus Olga Corjan.

Apelurile persoanelor hipoacuzice sunt recepţionate de medicii de la Urgenţă, la numărul unic de telefon 062011544.

"El este deocamdată conectat la calculatorul nostru şi când apare vreun mesaj, noi îl recepţionăm şi o să răspundem înapoi şi o să punem întrebările care sunt necesare", a menționat medicul superior Serviciul 903, Evelina Rusu.

"Toate funcţiile care există în cadrul aplicaţiilor skype şi viber, vor putea fi folosite de către pacienţii care vor solicita serviciul de asistenţă medicală urgentă. Apeluri video, scrise mesaje", a spus serviciul de presă CNAMUP, Diana Blanaru.

Ideea creării unui astfel de serviciu aparţine reprezentanților Asociației Surzilor din Moldova.

"Acum adunăm baza de date a tuturor surzilor din Moldova pentru a o prezenta cu acces pentru serviciul 112, ca să poată să stabilească locul de aflare a acestei persoane prin tehnică, prin internet", a afirmat prim-vicepreşedintele ASRM, Natalia Babici.

În ţara noastră sunt aproximativ cinci mii de persoane cu deficienţe de auz şi vorbire.

Lasă un comentariu