Fără cozi la frontieră. La Otaci a fost deschisă prima zonă de control vamal destinată camioanelor

Embed:

Şoferii de TIR, care traversează des punctul de trecere a frontierei Otaci, nu vor mai fi nevoiţi să piardă ore în şir în vamă. Aici a fost deschisă prima zonă de control vamal din ţară destinată în exclusivitate camioanelor.

Potrivit responsabililor, pista a fost construită la un kilometru şi jumătate distanţă de postul vamal, pentru a fluidiza traficul.

Oleg Dorogan petrece atât de mult timp în tirul pe care îl conduce, încât i-a dat şi un nume - Ferdinand. El a fost primul şofer care a trecut prin zona de control proaspăt amenajată şi spune că e prima dată când traversează frontiera fără prea multe bătăi de cap şi încă într-un timp record.

"Este o idee foarte bună, pentru că în zona respectivă se forma o coadă foarte mare. Era problematic peste fiecare 7-10 minute trebuia să mişti maşina mai în faţă. Adică, parcarea pe care o văd, ne uităm cu colegii şi am apreciat, ne permite", a spus șoferul de TIR, Oleg Dorogan.

Pentru ca, de acum în colo, tirurile care stau la rând să nu mai staţioneze pe şosea, autorităţile au amenajat în zonă şi o parcare cu o capacitate de 30 de locuri.

"Toată verificarea şi pachetul de acte va fi perfectat în zona de control. Va fi deschis carnetul tir, va fi perfectată declaraţia vamală şi după asta, camionul va fi redirecţionat la postul de frontieră, unde i va fi permisă ieşirea din ţară cu înregistrarea în sistemul informaţional frontier", a menționat şeful zonei de control vamal Otaci, Livia Marcu.

Zona de control vamal a fost construită în patru luni, iar valoarea proiectului este de opt milioane de lei, bani alocaţi din bugetul Serviciului Vamal.

"Noi avem dezvoltata infrastructura pe care planificăm să o mai extindem în spaţiu, în aşa mod încât să prindem toate regimurile pe care le avem în serviciul vamal", a afirmat directorul Serviciului Vamal, Vitalie Vrabie.

Încă trei zone de control vamal pentru camioane vor fi amenajate, până în toamna anului viitor, la punctele de trecere a frontierei Giurgiuleşti, Sculeni şi Costeşti-Stînca. Pentru acestea se vor cheltui 20 de milioane de lei.

Lasă un comentariu