Campania "Călătorește informat, revendică-ți drepturile". Reprezentanţii Agenției pentru Protecția Consumatorilor au înregistrat deja 25 de cereri

Embed:

Tot mai mulţi moldoveni se plâng de calitatea serviciilor prestate de companiile aeriene. Reprezentanţii Agenției pentru Protecția Consumatorilor susţin că numărul petiţiilor creşte considerabil pe timp de vară. De la începutul sezonului estival, ei au înregistrat 25 de cereri.

Cel mai des, călătorii sunt nemulţumiţi de întârzierea curselor, anularea zborurilor şi pierderea sau deteriorarea bagajelor. În acest context, inspectorii au lansat o campanie de informare, pentru ca pasagerii din ţara noastră să-și cunoască drepturile şi să ceară compensaţii.

Această femeie spune că, acum doi ani, compania aeriană cu care zbura spre Statele Unite i-a pierdut valiza şi aşa şi nu i-a mai returnat-o.

Iar acest bărbat se plânge că, luna trecută, a aşteptat câteva ore bune în aeroport, deoarece cursa cu care urma să zboare s-a reținut. 

Reprezentanţii Agenției pentru Protecția Consumatorilor spun că în astfel de situaţii călătorii pot cere despăgubiri. Dacă zborul întârzie de la 2 până la patru ore, pasagerii pot solicita de la compania aeriană mâncare, băuturi răcoritoare şi cazare gratuita. Dacă reţinerea depăşeşte, însă, 4 ore, atunci călătorii pot solicita rambursarea preţului biletului.

În cazul în care zborul este anulat, iar pasagerii nu sunt anunţaţi din timp, pe lângă costul biletului, conform legislaţiei, ei mai poti primi o compensație în valoare de 250 de euro, pentru orice cursă care are o distanţă de până la 1.500 de kilometri, şi de 400 de euro, pentru zborurile pe distanţe cuprinse între 1.500 și 3.500 de km. Pentru distanţele şi mai lungi valoarea despăgubirii ajunge la 600 de euro.

Inspectorii Agenţiei pentru Protecția Consumatorilor spun că numărul plângerilor crește pe timp de vară.

"În fiecare săptămână, începând cu perioada estivală, avem circa două, trei petiții săptămânal. Ar fi vorba de 20-25 petiții. Unul dintre cazuri recente a fost o despăgubire de 250 de euro, și alta a fost în valoare de 573 de euro", a spus inspectorul principal, APC, Elena Morariu.

La începutul acestei luni, 170 de moldoveni au fost blocați, pentru două zile, pe insula Creta din Grecia, unde și-au petrecut vacanța, din cauza unor defecțiuni tehnice la aeronava cu care urmau să zboare spre Chişinău. Pasagerii s-au plâns atunci că firma aeriană nu le-a oferit nici măcar apă sau mâncare. Ei urmau să primească despăgubiri

Lasă un comentariu